vineri, 21 septembrie 2012


Ciupercaria din Saveni (Botosani)


Domnul Rotariu Marius din orasul Saveni (jud Botosani) cultiva ciuperci din anul 2007 iar concluzia dansului este foarte simpla: 'pacat ca nu se profileaza mai multi pe cresterea de ciuperci ca marea majoritate de cum dau de putin mai greu se lasa pagubasi..' In prezent domnul Rotariu Marius cultiva ciuperci Pleurotus cu succes si intentioneaza sa-si extinda afacerea.

Cultura de Pleurotus. Foto: Rotariu M.
Povestea dansului mi s-a parut deosebit de interesanta si am hotarat sa o postam in Clubul Ciupercarilor pentru cei dornici sa invete cate ceva din aceasta. Pentru ca doar cunoscand povestea altor cultivatori de ciuperci care au reusit sa-si faca propria afacere din asa ceva iti vei pastra motivatia si vei trece mai usor peste greutatile care in mod inevitabil (vrei nu vrei) apar.

"De la varsta de 20 de ani am incercat mai multe mici afaceri: magazin mixt,discobar si chiar un atelier de confectii.In cele din urma am ajuns la concluzia ca cele mai mari satisfactii financiare si personale sunt aduse de productia proprie. Am ales ciupercile deoarece nu cunosc in zona alti producatori si piata de desfacere este mult mai larga,un alt motiv ar fi perioada scurta de la investitie la profit.In 2007 am inceput sa cultiv ciuperci champignon cu compost cumparat de la Iasi de la dl.ing Paduraru apoi am continuat cu ciuperci Pleurotus ostreatus.Consider ca de la o mica afacere ar putea ajunge la o afacere de succes atata timp cit se persevereaza indiferent de greutatile intalnite pe parcurs. Personal am investit timp, bani, munca si sperante si sper sa realizez curand ceea ce-mi doresc adica sa ajung la o productie mult mai mare.

Ceea ce mi se pare interesant la aceasta poveste este faptul ca dupa cateva tentative de a scoate profit din ceva (magazin mixt, dicobar si atelier de confectii) dupa cum povestea zice dansul s-a oprit la cultura de ciuperci. De ce? Este mai rentabil sa cultivi ciuperci decat sa ai un magazin mixt, o discoteca sau un mic atelier de confectii? Din cate se poate observa, cultura de ciuperci are potential insa acesta este putin exploatat in Romania. Multi incearca dar nu persevereaza. Oricum pana la urma cultura de ciuperci nu se potriveste oricui ci mai degraba celor pregatiti sa lupte chiar daca apar probleme."


Imediat dupa lansarea mesajului: POVESTEA TA CONTEAZA, am primit o alta poveste de la Domnul Bogdan Vaduva din Calimanesti (Jud Valcea) care spune asa:

Sunt la prima abatere incercand cu Pleurotus. Am obtinut deja prima recolta si sunt multumit.
Am luat miceliu de la Oradea pentru 1000kg compost . Am impartit totul in doua sarje la 15 
zile diferenta si acum astept a prima recolta din a doua sarja. Compostul l-am realizat numai din 
talas de fag (130 kg talas uscat -aprox.500 kg compost umezit) Am pus Dithane 150Gr. in apa pentru o sarja de 500 kg ,apoi 8 kg ipsos si 12 kg var, apoi am amestecat miceliul . 
Nu mi se pare greu ci fascinant sa vezi cum dupa 30 zile apar ciupercile.
Cu stima 
Bogdan Vaduva 
Calimanesti -Valcea

7 comments:

  1. Foarte bune articolele. Ma bucur ca exista asemenea blog

    RăspundețiȘtergere
  2. Va salut si va respect pe toti ce-i care spun adevaratele povesti de succes si a-si dori mai multe detali si informati daca doriti sa veniti cu sfaturi, va astept cu sfaturi,ceau.

    RăspundețiȘtergere
  3. Domnule Rotariu Marius, cum se poate ține legătura cu dumneavoastră ?

    RăspundețiȘtergere
  4. Domnule Rotariu Marius, cum se poate ține legătura cu dumneavoastră ?

    RăspundețiȘtergere
  5. Va rog să îmi spuneți de unde ați luat miceliu de Pleurotus ostreatus de calitate

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua poate noi putem sa va propunem niste Miceliu de Pleurotus (https://futar.md/)

    RăspundețiȘtergere

Introdu adresa email

Informatia ta este in siguranta